Softwear sinds 1988

Het monumentale pakhuis, het hoofdkantoor van Softwear, mag dan een rijk verleden ademen, Softwear kijkt naar de toekomst. In het bedrijf werken op dit moment een 30-tal medewerkers, stuk voor stuk met ervaring uit de modebranche. Softwear is een bedrijf met een gezicht en daardoor voor iedereen toegankelijk. De cultuur van Softwear is informeel en de 'lijnen' intern, naar klanten en leveranciers zijn kort.


Historie

In 1988 is Softwear opgericht onder de naam Horizon Software Engineering door Jeroen de Vries. Hij bracht met het OAP-product het eerste betaalbare ERP systeem voor modegroothandels op de markt. Na de introductie in 1992 van het eerste Windows systeem (3.11) ging het snel. In 1993 werd de naam veranderd in Softwear en wordt gekozen voor databasetechnologie van Microsoft als strategische lange termijn oplossing. Nu ook voor de detailhandel. In 1996 wordt Softwear versterkt met de komst van Marco Mantel die al jaren betrokken was bij de ontwikkeling. Onder zijn leiding groeit Softwear naar de top van ERP aanbieders binnen de modebranche. 2003, Softwear introduceert als eerste in de branche ASP en biedt hiermee zijn klanten de mogelijkheid IT volledig te out-sourcen. Bovendien wordt de oplossing inzetbaar op niet-Windows platformen. Softwear introduceert in 2006 VOIP op ASP. Door het combineren van ASP, WOIP, digitale radio en videobewaking over ADSL maken gebruikers optimaal gebruik van hun internet infrastructuur. In 2007 groeit Softwear letterlijk uit zijn jas en verhuist van Beverwijk naar het pakhuis Hollandia in Wormer en opent in 2010 een prachtige cursusruimte die plaats biedt aan 35 cursisten/klanten. Ook in 2012 gaat het innoveren door! Dit jaar wordt het Softwear systeem, als eerste van alle aanbieders, geheel webbased.


Toekomst

Softwear ontwikkelt het systeem door en door. Innovatie is en blijft het speerpunt van de organisatie. Online automatisering die retailers en wholesalers een voorsprong geeft met tijdwinst en gemak. Het streven om marktleider te worden zal niet ten koste gaan van de service en de persoonlijke aandacht voor onze klanten, waar Softwear bekend om staat.